Praha 3 na svém dnešním zastupitelstvu schválila připomínky ke změně územního plánu, kterou Central Group potřebuje pro výstavbu obytné výstavby na místě bývalé telefonní ústředy v Olšanské ulici. Usnesení zastupitelstva říká, že bez podrobné urbanistické a dopravní studie nelze souhlasit s navrženým koeficientem výstavby a doporučuje ponechat koeficient „H“, tedy zastavěnost typickou pro běžnou žižkovkou zástavbu.
Důvodem je, že na Praze 3 se v současnosti plánuje celkem dost developerských záměrů; v úhrnu lze počítat podle odhadů IPR Praha během příštích cca 20 let s příbytkem cca 20.000 obyvatel. To samo o sobě nemusí být špatně. Zdaleka ne vše ale probíhá podle jasné urbanistické a dopravní koncepce. Zejména není jasné, jak bude území městské části uspokojivě obslouženo veřejnou dopravou, protože kapacity stávajících tramvajových tratí, které tvoří páteřní propojení Prahy 3 s centrem, jsou již dnes na hraně. Jinými slovy: Devítka je plná. Podobně problémové je i zahlcení okolních ulic (zejména Želivského) individuální automobilovou dopravou.
Záměr Central Group na bytovou výstavbu je přitom pokračování výstavby v okolí Olšanské ulice salámovou metodou. Návrh Evy Jiřičné přitom dává tušit, že výstavba, která je zde plánovaná, rozhodně není malého objemu. Požadujeme proto, aby hlavní město připravilo urbanistickou a dopravní studii, která prověří ideální kapacitu výstavby v tomto území.
—
Znění připomínek schválených Zastupitelstvem:
Městská část Praha 3 podporuje změnu brownfieldu na Nákladovém nádraží Žižkov a jeho okolí v moderní́ a prostupnou čtvrť, která́ bude přirozenou součástí Prahy 3. Podle studie Institutu plánu a rozvoje hl. města Prahy se má v budoucnu postavit na tomto území cca 10 000 bytů. Rada městské části si dalo za úkol přistupovat k jednotlivým projektům podle stejných pravidel. Základní pravidla, kterými se musí MČ Praha 3 řídit je potřebná dopravní infrastruktura, míra zastavěnost pozemků, veřejná vybavenost.
– Městská část souhlasí s navrženým funkčním využitím plochy změny územního plánu SÚ Praha Z 3194/14 (plocha smíšené vybavenosti „SV“).
– Městská část požaduje stanovení kódu míry využití území jedině na základě urbanisticko-dopravní studie, s větším detailem na ulici Olšanská, která zohlední kapacitu hromadné i individuální dopravy v území po naplnění ploch s rozdílným způsobem využití územního plánu. Je ale naprosto zásadní zde počítat s mírou využití okolních pozemků, například v souvislosti se změnou územního plánu Z 2600/00.
– bez urbanisticko-dopravní studie není možné, aby MČ Praha 3 souhlasila s koeficientem S, a navrhuje koeficient H.
– Městská část požaduje, aby pořizovatel v kontextu toho, že navržená míra využití funkční plochy „SV“ představuje zejména dopravní zátěž pro okolí, určil závaznou podmíněnost stavby na zhotovení potřebné dopravní infrastruktury.
Tyto připomínky považuje městská část za zásadní.
Městská část deklaruje, že tento princip uplatní i na další požadované změny územního plánu na nákladovém nádraží a jeho okolí..
—
Názorový příspěvek našeho zastupitele Matěje Michalk Žaloudka pro server Kauza 3 si můžete přečíst zde.
Jeden komentář u “Devítka je plná. S kapacitní výstavbou v Olšanské za současných podmínek nemůžeme souhlasit.”